پویا شهریار

طراح وب سایت

گرافیست

مدرس تحلیل تکنیکال

تریدر ارز دیجیتال

پویا شهریار

طراح وب سایت

گرافیست

مدرس تحلیل تکنیکال

تریدر ارز دیجیتال

آموزش های روزانه

ماینرهای بیت کوین معتقدند که نرخ هش جهانی “به شدت” رشد خواهد کرد

ماینرهای بیت کوین معتقدند که نرخ هش جهانی “به شدت” رشد خواهد کرد

نرخ هش جهانی رشد خواهد کرد

به گفته کارشناسان صنعت، علیرغم قیمت بیت کوین، شبکه بیت کوین قوی ترین شبکه ای است که تاکنون وجود داشته است.

به نظر می رسد بیت کوین (BTC) اخیراً مورد توجه همه قرار گرفته است زیرا جهان اخیراً شاهد یک چرخش نزولی نسبتاً غیرمنتظره در این ماه بوده است. در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲، بیت کوین به پایین ترین سطح شش ماهه خود رسید و برای اولین بار در چند ماه گذشته به زیر ۴۰۰۰۰ دلار رسید.در حالی که برخی وحشت زده بودند، سایر کارشناسان صنعت اشاره کردند که شبکه بیت کوین به طور قابل تاییدی قوی تر از همیشه شده است. رشد شبکه btc آشکار شده است، زیرا ارقام نرخ هش بیت  همچنان به بالاترین حد خود در این ماه ادامه می دهد.

به عنوان مثال، در ۲۲ ژانویه، شبکه BTC رکورد ۲۶.۶۴۳ تریلیون را با میانگین نرخ هش ۱۹۰.۷۱ اگزا هش در ثانیه (EH/s) ثبت کرد.

نرخ هش به رشد خود ادامه خواهد داد، که چیز خوبی است

سمیر تابار، مدیر ارشد استراتژی بیت دیجیتال – یک استخراج کننده btc در فهرست عمومی – به کوین تلگراف گفت که نرخ هش BTC به میزان توان محاسباتی که در هر زمان به شبکه داده می شود اشاره دارد. تبار توضیح داد که وقتی صحبت از استخراج بیت کوین به میان می آید، هش ریت بالاتر برابر با نرخ هش خوب است.

تبار گفت: «هر چه قدرت محاسباتی بیشتر برای حفظ یک شبکه باشد، امنیت آن بیشتر خواهد شد و تراکنش‌های بیشتری را می‌توان انجام داد».

به این ترتیب، ارقام اخیر نرخ هش برای بیت کوین بسیار قابل توجه است، حتی با کاهش قیمت btc. پیتر وال، مدیر عامل شرکت استخراج رمزارز Argo Blockchain، به کوین تلگراف گفت که از دیدن نرخ هش بیت کوین نزدیک به ۲۰۰ EH/s تعجب نکرده است.

وال همچنین اظهار داشت که حتی با وجود رویدادهایی که اخیراً باعث اختلال در نرخ هش ماینینگ بیت کوین شده است، مانند تحولات سیاسی در قزاقستان، نرخ هش همچنان هر ماه بالاتر خواهد رفت:

حاشیه ماینینگ آرگو بلاک چین در سال گذشته در سال ۲۰۲۱، که درآمد ما منهای هزینه های مستقیم ما است، بیش از ۸۰ درصد بود. سال بسیار خوبی برای معدنچیان بود. در سال ۲۰۲۰، جایی که قیمت بیت کوین بسیار پایین تر بود، مارجین ما ۴۱ درصد بود. بنابراین، امسال فکر می‌کنم با وجود کاهش اخیر قیمت بیت‌کوین و افزایش نرخ هش، همچنان شاهد حاشیه‌های قوی در فضا باشیم.

دارین فاینشتاین، یکی از بنیانگذاران و رئیس مشترک Core Scientific – یک ارائه دهنده عمده زیرساخت های بلاک چین با تجارت عمومی – به کوین تلگراف گفت که بر اساس داده های قبلی استخراج بیت کوین، نرخ هش، شبکه BTC به دنبال مهاجرت گسترده ماینرها از چین ۲۰۰ درصد رشد کرد. :

شبکه btc یک سال پیش تقریباً ۱۴۳ EH/s بود. پس از ممنوعیت استخراج در چین، شبکه به ۶۳ EH/s کاهش یافت. امروزه، نرخ هش به ۱۹۸ EH/s افزایش یافته است. این افزایش اخیر نشان دهنده سه معیار مهم است. یک، نشان دهنده افزایش ۱۳۰ EH نرخ هش در شبکه است. دوم، این نشان دهنده ۱۳۰ EH زیرساخت میزبانی جدید و در درجه اول استقرار سخت افزار نسل جدید است و سه، این استقرار در مناطق جغرافیایی انجام شده است که از انرژی بسیار پاک تری نسبت به انرژی مورد استفاده در چین استفاده می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، فاینشتاین خاطرنشان کرد که حتی اگر شبکه BTC از نظر EH/s به بالاترین حد خود رسیده است، به دلیل پیشرفت های گسترده در فناوری تراشه های استخراج کننده و توزیع جغرافیایی دور از چین، این شبکه اکنون کارآمدترین و کارآمدترین شبکه است. پایدارتر از همیشه فاینشتاین اضافه کرد که این داده‌ها مهم هستند زیرا نشان می‌دهند که هر تراهش چقدر انرژی مصرف می‌کند، که عموماً با معیاری به نام ژول/تراهش نشان داده می‌شود. وی خاطرنشان کرد که این نسبت طی چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش عمده در بهره وری انرژی معدن است.

منبع : کوین تلگراف

برچسب ها:
درج دیدگاه